Hvordan klare 1 push up?

 

Push ups er en utrolig bra kroppsvektøvelse som finnes i mange ulike varianter. Øvelsen er bra for styrken i CORE muskulatur og styrker skulderstabilitet. Vi vil gå gjennom en enkel push up hvor du vil koble inn nødvendig muskulatur og ikke føle at det er armene som er svake, noe mange tror det er. Vi er avhengig av å sette kroppen i en posisjon som gjør at det vil være mest optimalt å klare 1 push up.

Veldig mange slipper armene altfor langt opp mot ørene, men her vil vi fokusere på å ha en skråstilt arm ned mot kroppen for å koble inn stabiliserende muskulatur som vil gjøre det enklere og mestre denne øvelsen som ikke alle klarer på tærne. Man løfter ca 75% av egen kroppsvekt ved å stå på tærne under denne øvelsen. Husk å press skuldrene ned mot rumpa for å skape stabilitet som igjen vil gjøre jobben lettere.

I denne videoen vil vi gi dere et tips om hvordan klare 1 push up med litt egen innsats. Vi viser her 15 DVD cover som skal brukes som målepinne for progresjonen i løpet av 15 dagers innsats! Du kjører 4 sett ned til toppen av bunken med dvd`er. Du kjører da så mange du klarer x 4. Dette gjør du hver dag i 15 dager. Kommer du til en dag hvor ting står litt stille jobber du 2 eller flere dager med dette nivået til du er klar for å gå videre. Push upsen skal kjøres sakte ned og eksplosivt opp. Viktig her å bruke pusten for å få best mulig trykk i push upsen på vei opp. Sug luften inn på vei ned, hold trykket til du kommer til toppen hvor du blåser ut igjen før du gjør samme prosess igjen på neste